وحدت و همدلي، نياز حياتي جهان اسلام



یک روزنامه نگار  می نویسد

 

 

 

 

 حرم شريف الهي

 

 

 

 

 

 

 

  يكي از خاطراتي كه در طول بيش از 30سال كار خبري هرگز از ذهنم پاك نمي شود ، ديدار با پيرمردي از شبه قاره هند در مراسم حج سال 1373 بود كه آن سال خداوند توفيق زيارت خانه اش را به من اعطا كرد . آن خاطره هميشه ماندگار ، در كنار حرم شريف الهي رقم خورد. پيرمرد كه از سيماي دوست داشتني اش  معلوم بود  اهل شبه قاره است ،  بدون هيچ آشنايي قبلي به من نزديك شد و بعد از سلام تنها با عبارت " ايراني "  و آهنگي سووالي از من هويتم ملي ام را پرسيد .  وقتي با تكان دادن سر و با لبخندي گوشه لب ايراني بودن خودم را تاييد كردم ، پير مرد كه چشمانش از اشك پر شده بود مرا در آغوش گرفت و به گرمي فشرد و در همان حال گفت : خميني – ايران . و دستانش را روي قلبش گذاشت به اين معني كه آنها را دوست مي دارم . دهه 1980 ميلادي كه لبنان بودم و يا دهه 1990ميلادي كه در پاكستان و بعد از آن در آسياي مركزي مامور بودم ،از اين صحنه ها و ابراز لطف و مرحمت به خودم ، ملت ، انقلاب اسلامي و كشورم بسيار ديدام كه هر يك جايي خاص در ذهن من  دارند و مطمئن هستم تا روزي كه زنده ام با من خواهند ماند . من اين همه را ناشي از تاثيرگذاري عميق انقلاب اسلامي بر توده هاي مردم اعم  از مسلمان و غير مسلمان و شعارهاي متكي بر" همدلي و مهرباني " و نيز ويژگيهاي خاصي مي دانم كه در رهبري فقيد آن حضرت امام خميني (ره ) وجود داشت و مقام رهبري نيز همواره و از جمله در ديدار عمومي اخيرشان به مناسبت خجسته سالروز مبعث رسول گرامي اسلام ( ص ) برآن اصول و شعارها تاكيد فرموده  و مي فرمايند.

 

 

 

 جهان اسلام با همه ي امكانات و توانايي هايي كه دارد و آنرا قادر مي سازد تا با به بكارگيري اين قابليت ها ، خود را در هيبت يك ابر قدرت جهاني مطرح سازد ، متاسفانه امروز با چالش هاي بسياري روبرو است كه ريشه همه ي آنها را       مي توان در تفرقه و عدم همدلي و مهرباني و اتحاد اين كشورها با هم بويژه در برابر دشمنان مشترك ديد. دشمن امروز وحشت زده از بيداري اسلامي بويژه در بين جوانان مسلمان و گرايش روز افزون روشنفكران به اسلام ، تحولات دركشورهاي اسلامي را زير نظر دارد و از هيچ اقدامي نيز براي تخريب چهره اسلام و مسلمين در جهان فرو گذاري     نمي كند. دشمني قدرت هاي استكباري با بيداري اسلامي همانگونه كه رهبري معظم انقلاب در ديدار اخيرشان اشاره كردند ، واقعيتي انكار ناپذير يافته است. در برابر بيداري روز افزون اسلامي درسطح جهان ، استكبار با هجمه يي سنگين و با   همه ي امكانات و ابزارهاي سياسي – نظامي – اقتصادي و تبليغاتي ، اسلام و مسلمين را دين و امتي واپس گرا ، خشونت طلب ، عبوس  و با فكرهاي بسته معرفي مي كند و نمودها و مظاهر خود را  از اين ادعا ، گروههاي دهشت افكني معرفي مي نمايد كه  به تعبير رهبري معظم انقلاب ، مسلمين " بشدت (به آنها ) مشكوك هستند كه آيا اين گروهها و عناصر اصلا وجود دارند و يا در واقع همان عوامل سرويس هاي جاسوسي اسراييل و آمريكا و انگليس هستند كه اين كارها را مي كنند و از برخي آدم هاي غافل نيز استفاده مي كنند " . " اسلام بر انديشه ، عقل ، علم ،انسانيت ، آزاد فكري ، مهرباني و مهرورزي و رعايت كامل حقوق انسان ها " تاكيد دارد و جريان بيداري اسلامي نيز همين راه را دنبال  مي كند.  جهان اسلام در شرايطي كه امروز با آن روبرو است و براي حيات آتي خود ، بيش از هر زماني به وحدت و همدلي نياز دارد و بهترين و اصلي ترين محور براي تحقق اين مهم " اتحاد كلمه بر محور اسلام "  و "پايداري در مقابل مطامع و زياده خواهي مستكبران " است .

 

 

 

 

 

والسلام

 




آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: